Termeni și condiții

 

           

 Am conceput termenii și condițiile în colaborare cu revista dTest pentru satisfacția și securitatea dumneavoastră absolută atunci când faceți cumpărături online. 

 

                    Termeni și condiții

                    www.biju.cz

 

Prezenții termeni și condiții se aplică achizițiilor din magazinul online www.biju.cz. Termenii și condițiile specifică drepturile și obligațiile vânzătorului și ale cumpărătorului.

Definiții

Aceste termeni și condiții sunt destinate exclusiv vânzării online de bunuri către consumatori.

 

Cumpărător:

În sensul acestor termeni și condiții, un cumpărător este un consumator, care este o persoană care, spre deosebire de vânzător, nu acționează în cadrul afacerii sau profesiei sale (denumit în continuare "cumpărător") atunci când încheie și execută un contract.

 

Vânzător:

În sensul acestor Termeni și Condiții, Vânzătorul înseamnă o persoană de afaceri care, spre deosebire de Cumpărător, acționează în cadrul activității sale comerciale sau în cadrul exercitării independente a profesiei sale (denumit în continuare "Vânzătorul") atunci când încheie și execută Contractul.

 

OZ:

Legea nr. 89/2012 Coll., Codul civil, astfel cum a fost modificată (denumită în continuare "CC")

Contact details

Numele e-shop-ului: www.biju.cz Operator: Katade s. r. o.

Sediul central: Soukenická 2082/7a, Nové Město, 110 00 Praga 1

Număr: 04161505

TIN: CZ04161505

Înregistrată: în Registrul Comerțului ținut de Tribunalul Municipal din Praga, dosar nr. C 243469

Telefon: +420 577 544 117, +420 774 408 580

Email: info@biju.cz

DS ID: y2ixd2

Adresa de contact: Jiráskova 2057, 755 01 Vsetín

Lista unitățilorHERE.

 

Ora de funcționare:  Luni - Vineri 08:00 - 17:30

                             SO 9: 00 - 11:30

 

Vânzătorul se angajează să răspundă prompt la corespondența scrisă sau electronică a Cumpărătorului, în cel mult două zile lucrătoare.

 

Cod de conduită: Vânzătorul nu este obligat de niciun cod de conduită în raport cu Cumpărătorul în sensul Secțiunii 1820(1)(n). Cod civil.

 

Serviciu post-vânzare: Vânzătorul nu furnizează servicii post-vânzare Cumpărătorilor.

 

Informații

Informațiile despre bunurile achiziționate sunt disponibile pentru fiecare articol în parte. Informațiile despre bunuri și prețul indicat de vânzător sunt obligatorii, cu excepția cazului în care există o eroare evidentă. Prețurile sunt prezentate inclusiv toate taxele (de exemplu, TVA) și tarifele, cu excepția costurilor de livrare.

 

Costul utilizării mijloacelor de comunicare la distanță nu este diferit de tariful de bază plătit de cumpărător pentru utilizarea acestor mijloace.

 

Informații privind metodele de plată acceptate de vânzător:

Plata online cu cardul

Plata rapidă prin bancă Transfer bancar online securizat cu Shoptet Pay

Apple Pay

Google Pay

Transfer bancar

Livrare

 

Vânzătorul nu percepe niciun comision în funcție de metoda de plată, cu excepția suprataxei pentru plata în numerar la livrare.

 

Acceptarea unei oferte cu un amendament sau o abatere nu constituie acceptarea ofertei.

 

Recunoașterea conținutului unui contract încheiat în altă formă decât în scris, care prezintă abateri de la conținutul real convenit al contractului, nu are niciun efect juridic.

 

Acceptarea de către cumpărător a unei prestații nesolicitate nu constituie acceptarea ofertei.

 

În cazul în care vânzătorul oferă acces la recenzii ale bunurilor vândute de alți cumpărători, vânzătorul asigură și controlează autenticitatea acestor recenzii prin asocierea recenziilor cumpărătorilor la comenzi specifice, putând astfel verifica și dovedi că recenzia provine de la un cumpărător real. Vânzătorul va informa cumpărătorul cu privire la metoda specifică de verificare a recenziilor pe site-ul său de comerț electronic.

Comanda și livrarea

Contractul de cumpărare dintre Cumpărător și Vânzător poate fi încheiat numai în limba cehă.

 

Pentru a încheia contractul, cumpărătorul trebuie să creeze o comandă pe e-shop-ul vânzătorului. Aceasta poate fi creată după cum urmează:

 

După selectarea bunurilor pe e-shop-ul vânzătorului, unde sunt furnizate informațiile legale despre bunurile care urmează să fie achiziționate, cumpărătorul marchează bunurile relevante care îl interesează cu butonul "Adaugă în coș"). Informațiile privind prețul bunurilor, prețul și metoda de transport și metoda de plată vor fi furnizate în procesul de creare a comenzii, unde cumpărătorul va alege metoda și prețul de transport și metoda de plată. Prețul total va fi afișat în rezumat înainte de expedierea comenzii, în funcție de bunurile selectate, de transportul acestora și de metoda de plată.

 

Cumpărătorul își va furniza datele de identificare și de contact în procesul de comandă.

 

Comanda poate fi modificată, completată și verificată până în momentul finalizării acesteia. După verificarea, confirmarea cunoașterii și acceptarea acestor termeni și condiții, comanda poate fi finalizată prin apăsarea butonului "Comandă cu obligația de plată".

 

Prin finalizarea comenzii prin confirmarea obligatorie a comenzii de bunuri, cumpărătorul se obligă în mod expres să plătească pentru bunuri.

 

Vânzătorul va confirma comanda cumpărătorului prin e-mail cât mai curând posibil după ce aceasta a fost livrată vânzătorului. Această confirmare de comandă va fi însoțită de un rezumat al comenzii și de prezenții termeni și condiții în vigoare la data comenzii, care vor face parte integrantă din contractul de cumpărare.

 

Vânzătorul va emite o confirmare a contractului încheiat sub formă de text către Cumpărător într-un termen rezonabil de la încheierea contractului, dar cel târziu în momentul livrării bunurilor.

 

Dacă acest lucru este necesar având în vedere natura bunurilor vândute, modul și durata de utilizare a acestora, vânzătorul se va asigura că aceste informații sunt cuprinse în instrucțiunile scrise anexate și că acestea sunt inteligibile. În acest caz, vânzătorul furnizează cumpărătorului instrucțiunile pentru bunuri pe un suport durabil. Vânzătorul furnizează cumpărătorului instrucțiunile pe suport de hârtie dacă cumpărătorul solicită acest lucru și dacă acest lucru nu este nerezonabil având în vedere circumstanțele sau modul de încheiere a contractului sau caracteristicile bunurilor vândute.

 

Vânzătorul trimite cumpărătorului bunurile complete fără întârzieri nejustificate, nu mai târziu de 15 zile de la confirmarea comenzii, astfel încât să livreze cumpărătorului bunurile în termen de cel mult 30 de zile, cu excepția cazului în care se specifică o perioadă de livrare diferită pentru bunuri individuale. În cazul în care bunurile sunt listate ca fiind "în stoc", vânzătorul expediază bunurile în termen de cel mult două zile lucrătoare. În cazul plății în avans, bunurile vor fi expediate numai după ce plata a fost creditată în contul vânzătorului.

 

Cumpărătorul este obligat să accepte și să plătească bunurile. Cumpărătorul este sfătuit să verifice bunurile cât mai curând posibil după primire.

 

Vânzătorul va trimite cumpărătorului documentele pentru bunuri, în special documentul fiscal, chitanțele și certificatele, imediat după primirea bunurilor, dar nu mai târziu de două zile de la primirea bunurilor de către cumpărător.

 

Prețul și metoda de livrare:

GLS 69 CZK

Colet poștal în mână 99 CZK

PPL livrare la adresă 69 CZK

Pachetare 59 CZK

PPL Parcel Box 49 Kč

Oficiu de expediere - sucursală 59 CZK

Colecție personală - magazin Vsetín - GRATUIT

Colecție personală - magazinul Znojmo - GRATUIT

Colecție personală - magazin Uherské Hradiště - GRATUIT

Colecție personală - magazin Kroměříž - GRATUIT

Cutie de colete GLS - 59 CZK

Căsuță de expediție - 89 CZK

 

Proprietatea bunurilor trece la cumpărător la primirea și plata prețului total al bunurilor.  În cazul plății prin transfer bancar, prețul total este plătit prin creditarea contului vânzătorului, în alte cazuri este plătit la momentul plății.

 

Riscul de deteriorare a bunurilor trece la cumpărător în momentul acceptării bunurilor.

În cazul neacceptării bunurilor de către cumpărător, cu excepția refuzului acceptării din cauza deteriorării evidente a bunurilor, riscul de deteriorare a bunurilor trece la cumpărător în momentul în care acesta a avut posibilitatea de a le accepta, dar din motive imputabile cumpărătorului acceptarea nu a avut loc.

 

Dacă cumpărătorul nu preia bunurile în termenul convenit prin încălcarea obligației sale, acesta este obligat să plătească vânzătorului o taxă de depozitare pentru fiecare zi de întârziere în valoare de 10 CZK, dar nu mai mult de 300 CZK. Vânzătorul este îndreptățit să vândă bunurile într-un mod adecvat după ce notifică cumpărătorul prin e-mail și îi oferă un nou termen rezonabil pentru preluarea livrării. Vânzătorul are dreptul de a compensa costurile de depozitare și costurile de livrare nereușită a bunurilor din cauza lipsei de cooperare din partea Cumpărătorului, în cuantumul necesar, cu veniturile obținute din vânzare.

 

În cazul în care Cumpărătorul nu reușește să preia bunurile, Vânzătorul are dreptul, la cererea Cumpărătorului, să solicite rambursarea costurilor unei astfel de noi livrări și, în același timp, dacă se alege metoda de plată la primire sau la o nouă comandă plasată de Cumpărător pe acest e-shop, să solicite Cumpărătorului respectiv să plătească în avans.

Anulare și retragere a comenzii

Acumpărătorul poate anula contractul prin orice declarație neechivocă adresată vânzătorului în termen de 30 de zile de la preluarea livrării bunurilor sau a ultimului articol de bunuri (dacă există mai multe articole de bunuri livrate separat în cadrul unei singure comenzi), a unui articol sau a unei părți dintr-o livrare de bunuri (dacă bunurile sunt compuse din mai multe articole sau părți) sau a primei livrări de bunuri regulate sau recurente, indiferent de metoda de preluare a bunurilor sau de efectuarea plății. Această perioadă este menită să permită cumpărătorului să se familiarizeze în mod rezonabil cu natura, caracteristicile și funcționalitatea bunurilor.

 

De asemenea, cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contract în orice moment înainte de livrarea bunurilor.

 

Cumpărătorul trebuie să trimită sau să livreze retragerea către vânzător în termen de 30 de zile. Cumpărătorul nu trebuie să precizeze motivul pentru care se retrage din contract. Pentru a facilita comunicarea, este recomandabil să se includă în retragere data achiziției sau numărul contractului/bonului de casă, contul bancar și metoda de returnare aleasă.

 

Vânzătorul este obligat să ramburseze cumpărătorului suma care corespunde integral prețului bunurilor și costurilor plătite pentru livrarea acestora, fără întârzieri nejustificate, în cel mult 14 zile de la retragerea din contract, în același mod în care a fost primită plata de la cumpărător. În cazul în care vânzătorul oferă mai multe opțiuni în cadrul unei anumite metode de livrare, acesta este obligat să compenseze cumpărătorul pentru cea mai ieftină dintre acestea. În cazul în care bunurile au fost livrate gratuit cumpărătorului de către vânzător, cumpărătorul nu are dreptul la rambursarea cheltuielilor poștale. Cumpărătorul este obligat să trimită sau să predea vânzătorului bunurile achiziționate cel târziu în același termen; aceasta nu se aplică în cazul în care vânzătorul s-a oferit să ridice el însuși bunurile. Bunurile trebuie returnate vânzătorului (nu la livrare) complete, de preferință în ambalajul lor original. Cumpărătorul este răspunzător pentru orice depreciere a valorii bunurilor ca urmare a manipulării bunurilor, alta decât cea necesară pentru a se familiariza cu natura, caracteristicile și funcționalitatea bunurilor. Costul returnării bunurilor este suportat de cumpărător.

 

În cazul în care cumpărătorul returnează bunurile personal la sediul vânzătorului, vânzătorul rambursează cumpărătorului plățile de mai sus în termen de 7 zile de la retragerea din contract.

 

Vânzătorul nu este obligat să returneze cumpărătorului fondurile primite înainte ca cumpărătorul să primească bunurile sau înainte ca cumpărătorul să dovedească că a trimis bunurile către vânzător.

 

În cazul în care valoarea bunurilor returnate este diminuată ca urmare a manipulării bunurilor, alta decât cea necesară pentru a se familiariza cu natura, caracteristicile și funcționalitatea bunurilor, vânzătorul are dreptul de a solicita cumpărătorului despăgubiri pentru diminuarea valorii bunurilor și de a le compensa cu suma returnată.

 

Excepții:

Cumpărătorul nu se poate retrage în cazurile menționate în dispozițiile § 1837 CC, dreptul de retragere nu poate fi exercitat în special pentru contractele:

  • pentru livrarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material, după ce executarea a început, în cazul executării cu titlu oneros, dacă aceasta a început cu acordul prealabil expres al cumpărătorului înainte de expirarea perioadei de retragere și cumpărătorul a fost instruit că dreptul de retragere încetează prin aceasta și vânzătorul i-a furnizat o confirmare în conformitate cu legea;
  • de prestare de servicii dacă acestea au fost prestate integral, în cazul executării cu titlu oneros, numai dacă executarea a început cu consimțământul expres prealabil al cumpărătorului înainte de expirarea perioadei de retragere, iar întreprinzătorul l-a instruit pe cumpărător înainte de încheierea contractului că prestarea de servicii stinge dreptul de retragere din contract;
  • pentru furnizarea de servicii sau bunuri, al căror preț depinde de fluctuațiile pieței financiare independente de voința vânzătorului și care pot apărea în timpul perioadei de retragere;
  • pentru furnizarea de băuturi alcoolice, al căror preț a fost convenit în momentul încheierii contractului cu condiția ca livrarea să nu poată avea loc decât după 30 de zile și a căror valoare reală depinde de fluctuațiile pieței independente de voința vânzătorului;
  • pentru furnizarea de bunuri realizate la cerințele cumpărătorului sau adaptate nevoilor sale personale;
  • pentru livrarea de bunuri perisabile sau de scurtă durată;
  • pentru livrarea de bunuri care, prin natura lor, au fost iremediabil amestecate cu alte bunuri după livrare;
  • pentru livrarea de bunuri în ambalaje sigilate care, din motive de sănătate sau igienă, nu pot fi returnate după ce au fost sparte de cumpărător;
  • pentru livrarea de înregistrări sonore sau vizuale sau programe de calculator în ambalaje sigilate dacă cumpărătorul le-a spart;
  • pentru furnizarea de ziare, reviste sau periodice, cu excepția contractelor de abonament pentru furnizarea acestora

 

Un model de formular de retragere este disponibil HERE.</p

Pe site-ul web al vânzătorului (www.biju.cz), cumpărătorul poate, de asemenea, să completeze și să trimită electronic un formular de retragere. Dacă Cumpărătorul face uz de această opțiune, Vânzătorul îi va trimite imediat o confirmare de primire a prezentei notificări de retragere.

Vânzătorul are dreptul de a se retrage din contract în orice moment înainte de livrarea bunurilor dacă este în imposibilitatea obiectivă, din motive care țin de terți, de a livra bunurile cumpărătorului într-o perioadă de timp rezonabilă în circumstanțele date și/sau dacă devine evident că cumpărătorul a încălcat un contract încheiat anterior cu vânzătorul.

 

Vânzătorul notifică, de asemenea, Cumpărătorul că contractul nu va fi încheiat dacă există îndoieli rezonabile cu privire la adevărata identitate a Cumpărătorului sau dacă există erori evidente în informațiile furnizate cu privire la bunuri sau la preț.

 

În cazul în care cumpărătorului i se oferă un cadou împreună cu bunurile, contractul de cadou dintre vânzător și cumpărător este încheiat cu condiția ca, în cazul în care cumpărătorul se retrage din contractul de cumpărare în temeiul prezentei clauze din Termeni și condiții, contractul de cadou cu privire la respectivul cadou încetează să producă efecte, iar cumpărătorul este obligat să returneze vânzătorului cadoul împreună cu bunurile.

Drepturi și obligații în cazul executării defectuoase

Calitatea la primire

 

Dacă bunurile sunt defectuoase la primire (de ex. nu corespunde descrierii, tipului, cantității, calității, funcționalității, compatibilității, interoperabilității și altor caracteristici convenite, nu este adecvat scopului pentru care cumpărătorul îl solicită și pentru care vânzătorul a fost de acord, nu este livrat cu accesoriile convenite, instrucțiunile de utilizare, inclusiv instrucțiunile de asamblare sau instalare; nu este adecvat scopului obișnuit sau convenit; nu corespunde caracteristicilor obișnuite ale bunurilor de același tip în ceea ce privește cantitatea, calitatea, durabilitatea, funcționalitatea, compatibilitatea și siguranța la care cumpărătorul se poate aștepta în mod rezonabil, chiar luând în considerare declarațiile publice făcute de vânzător sau de o altă persoană din același lanț contractual, în special publicitatea sau etichetarea; nu este complet, și anume (de exemplu, nu este livrat cu accesorii, inclusiv ambalaj, instrucțiuni de asamblare sau alte instrucțiuni la care cumpărătorul se poate aștepta în mod rezonabil sau alți parametri legali, contractuali sau chiar precontractuali), acestea sunt defecte ale bunurilor pentru care vânzătorul este răspunzător.

 

Răspunderea pentru defectele bunurilor menționată în secțiunea 2161 alineatul (2) din Codul civil nu se aplică în cazul în care vânzătorul a avertizat în mod specific cumpărătorul înainte de încheierea contractului că o caracteristică a bunurilor diferă, iar cumpărătorul a fost de acord în mod expres cu acest lucru la încheierea contractului.

 

Cumpărătorul se poate plânge vânzătorului cu privire la defect în termen de cel mult doi ani de la primirea bunurilor și poate pretinde dreptul de a obține remedierea gratuită a defectului în conformitate cu cererea sa, fie prin reparare, fie prin livrarea unui articol nou fără defecte, cu excepția cazului în care metoda aleasă de remediere a defectului este imposibilă sau disproporționat de costisitoare în comparație cu cealaltă; acest lucru se evaluează în special în ceea ce privește importanța defectului, valoarea pe care articolul ar fi avut-o fără defect și dacă acesta poate fi remediat prin cealaltă metodă fără dificultăți considerabile pentru cumpărător

 

Vânzătorul poate refuza să remedieze defectul (prin reparare sau prin furnizarea unui bun nou) dacă este imposibil sau disproporționat de costisitor să facă acest lucru, ținând seama în special de importanța defectului și de valoarea pe care bunul ar fi avut-o fără defect. Într-un astfel de caz, dacă cumpărătorul a semnalat pe bună dreptate defectul, cumpărătorul are dreptul de a solicita o reducere a prețului de cumpărare sau, dacă defectul nu este nesemnificativ, dreptul de a se retrage din contract.

 

În cazul achiziționării unui bun uzat, vânzătorul poate scurta termenul de exercitare a dreptului la prestație defectuoasă până la un an de la data acceptării.

 

În termen de un an de la primirea bunurilor, se presupune că defectul exista deja la momentul primirii bunurilor, cu excepția cazului în care natura bunurilor sau a defectului exclude acest lucru. Acest termen nu curge pentru perioada în care cumpărătorul nu poate utiliza bunurile, dacă a semnalat pe bună dreptate defectul.

 

Cumpărătorul nu poate beneficia de niciun drept care decurge din prestația defectuoasă dacă el însuși a cauzat defectul. Un defect nu este uzura cauzată de utilizarea normală

 

În cazul bunurilor second-hand vândute, vânzătorul nu este răspunzător pentru defectele bunurilor corespunzătoare gradului de utilizare sau uzură anterioară a acestora.

 

Vânzătorul este răspunzător pentru defectele din perioada de utilizare indicată în anunțul publicitar, pe ambalajul bunurilor sau în instrucțiunile de însoțire.

 

Vânzătorul este, de asemenea, răspunzător față de cumpărător pentru orice defect cauzat de asamblarea sau instalarea necorespunzătoare efectuată de vânzător sau sub responsabilitatea acestuia în conformitate cu contractul. Acest lucru se aplică și în cazul în care asamblarea sau instalarea a fost efectuată de cumpărător, iar defectul se datorează unei deficiențe în instrucțiunile furnizate de vânzător sau de furnizorul de conținut digital sau de serviciu de conținut digital, în cazul în care articolul are caracteristici digitale.

 

Dacă obiectul achiziției este un bun cu caracteristici digitale, vânzătorul se asigură că actualizările convenite ale conținutului digital sau ale serviciului de conținut digital sunt furnizate cumpărătorului și că, în plus față de actualizările convenite, cumpărătorului îi sunt furnizate actualizările necesare pentru ca bunul să își păstreze caracteristicile după acceptare, în conformitate cu secțiunea 2161 CC (calitatea la acceptare), și este informat cu privire la disponibilitatea acestora pentru o perioadă de doi ani, în cazul în care conținutul digital sau serviciul de conținut digital urmează să fie furnizat în mod continuu pentru o anumită perioadă de timp în temeiul contractului și, în cazul în care se convine furnizarea pentru o perioadă mai mare de doi ani, pentru întreaga perioadă de timp și/sau pentru atât timp cât cumpărătorul se poate aștepta în mod rezonabil, în cazul în care conținutul digital sau serviciul de conținut digital urmează să fie furnizat o singură dată în temeiul contractului.

 

Acest lucru nu se aplică în cazul în care vânzătorul a notificat în mod expres cumpărătorul înainte de încheierea contractului că nu vor fi furnizate actualizări, iar cumpărătorul a fost de acord în mod expres cu acest lucru la încheierea contractului.

 

În cazul în care cumpărătorul nu efectuează actualizarea într-o perioadă de timp rezonabilă, cumpărătorul nu va avea niciun drept în urma unui defect care se datorează exclusiv neefectuării actualizării. Acest lucru nu se aplică în cazul în care cumpărătorul nu a fost informat cu privire la actualizare sau la consecințele neactualizării, sau în cazul în care cumpărătorul nu a actualizat sau a actualizat incorect din cauza unui defect al instrucțiunilor.

 

Dacă, în temeiul contractului, conținutul digital sau serviciul de conținut digital urmează să fie furnizat în mod continuu pe parcursul unei perioade de timp și dacă un defect se manifestă sau apare în perioada respectivă, atunci conținutul digital sau serviciul de conținut digital este considerat a fi defect.

 

Dacă defectul apare în mod repetat sau dacă defectul este semnificativ, cumpărătorul își poate exercita dreptul la o reducere rezonabilă a prețului de cumpărare sau la retragerea din contract. Cu toate acestea, cumpărătorul nu se poate retrage din contract dacă defectul este nesemnificativ. Alte motive de exercitare a dreptului la o reducere rezonabilă a prețului de cumpărare sau de retragere din contract sunt prevăzute în clauza 6 Gestionarea reclamațiilor.

 

Dacă vânzătorul garantează că bunul își va păstra funcțiile și performanțele în condiții normale de utilizare pentru o anumită perioadă de timp, cumpărătorul are cel puțin dreptul, în temeiul garanției, să i se livreze un bun nou lipsit de defecte sau să i se repare bunul. Indicarea perioadei de garanție sau a perioadei de utilizare a articolului pe ambalajul articolului are, de asemenea, aceste efecte.

Tratarea reclamațiilor

Cumpărătorul trebuie să depună o plângere la vânzător sau la persoana desemnată să repare bunurile fără întârzieri nejustificate după descoperirea defectului. Atunci când depune o reclamație, cumpărătorul trebuie să furnizeze datele sale de contact, o descriere a defectului și o solicitare privind modul de gestionare a reclamației.

Formular descărcabil HERE.

 

Pe site-ul web al vânzătorului (https://www.biju.cz/reklamace/?retino-widget-root-url=/cs/portal/ iframe/2d918630-9b5b-4e96-8f72-81b9b26fca5f/), cumpărătorul poate, de asemenea, să completeze și să trimită electronic formularul de reclamație. Dacă Cumpărătorul utilizează această opțiune, Vânzătorul va trimite imediat Cumpărătorului o confirmare de primire a acestei notificări de reclamație.

În cazul în care vânzătorul are un sediu, acesta se va asigura că un responsabil cu reclamațiile este prezent în permanență la sediu, în timpul programului de lucru.

 

Acumpărătorul este obligat să dovedească achiziționarea bunurilor (de preferință prin dovada de cumpărare). Termenul de soluționare a reclamației începe din momentul reclamației (notificării). Cumpărătorul trebuie să predea sau să livreze bunurile vânzătorului sau la locul desemnat pentru reparații în același timp sau după formularea reclamației. Bunurile trebuie să fie ambalate în ambalaje adecvate pentru a preveni deteriorarea și trebuie să fie curate și complete atunci când sunt transportate.

 

Vânzătorul va emite o confirmare scrisă către Cumpărător atunci când Cumpărătorul face o reclamație, indicând data la care Cumpărătorul a făcut reclamația, care este conținutul reclamației, metoda de tratare a reclamației solicitată de Cumpărător și datele de contact ale Cumpărătorului în scopul furnizării de informații privind tratarea reclamației. Această obligație se aplică și altor persoane desemnate să efectueze reparația.

 

Vânzătorul remediază defectul într-un termen rezonabil după ce acesta a fost semnalat, astfel încât să nu cauzeze cumpărătorului inconveniente semnificative, ținând seama de natura articolului și de scopul pentru care, dacă este cazul, cumpărătorul a achiziționat articolul. Vânzătorul va soluționa reclamația, inclusiv eliminarea defectului, și va informa Cumpărătorul cu privire la soluționarea reclamației la datele de contact furnizate în termen de cel mult 30 de zile de la formularea reclamației, cu excepția cazului în care se convine în scris cu Cumpărătorul o perioadă mai lungă. În cazul în care Vânzătorul nu soluționează reclamația în acest termen, inclusiv nu informează Cumpărătorul cu privire la soluționarea reclamației, Cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contract sau de a solicita o reducere rezonabilă după expirarea acestui termen.

 

Dacă obiectul obligației este furnizarea de conținut digital, inclusiv conținut digital livrat pe un suport material, sau un serviciu de conținut digital, reclamația trebuie soluționată într-un termen rezonabil, luând în considerare natura conținutului digital sau a serviciului de conținut digital și scopul pentru care cumpărătorul l-a solicitat.

 

În cazul în care vânzătorul refuză să remedieze defectul bunului și/sau nu îl remediază în conformitate cu secțiunea 2170 alineatele (1) și (2) din Codul civil și/sau reiese din declarația vânzătorului sau din circumstanțe că defectul nu va fi remediat într-un termen rezonabil sau fără ca cumpărătorul să suporte greutăți substanțiale, cumpărătorul poate solicita o reducere rezonabilă a prețului sau poate denunța contractul. Cu toate acestea, cumpărătorul nu se poate retrage din contract dacă defectul este nesemnificativ; defectul va fi considerat ca nefiind nesemnificativ.

 

Perioada de exercitare a dreptului de executare defectuoasă se prelungește cu perioada în care cumpărătorul nu a putut utiliza bunurile în cazul unei cereri justificate.

 

În cazul unei reclamații justificate, cumpărătorul are dreptul la despăgubiri pentru costurile suportate în mod rezonabil.

 

Vânzătorul transmite cumpărătorului o confirmare a datei și a modului de soluționare a reclamației, inclusiv confirmarea reparației și a duratei acesteia, sau o justificare scrisă a respingerii reclamației. Această obligație se aplică și altor persoane desemnate să efectueze reparația.

Privacy

Vânzătorul este operatorul datelor cu caracter personal furnizate în scopul executării obiectului contractului.

 

Identificarea și datele de contact ale operatorului

 

Companie: Katade s. r. o.

Sediul central: Soukenická 2082/7a, Nové Město, 110 00 Praga 1

IČ: 04161505

TIN: CZ04161505

Telefon: +420603215392

E-mail: info@biju.cz

Adresa de contact: Jiráskova 2057, 755 01 Vsetín

 

Scopul prelucrării, domeniul de aplicare al datelor cu caracter personal și temeiul juridic pentru prelucrare

 

Acumpărătorul recunoaște că, în scopul încheierii contractului de vânzare-cumpărare, al executării ulterioare a acestuia (procesarea comenzii, organizarea scoaterii și livrării bunurilor) și al eventualei soluționări a drepturilor care decurg din executarea defectuoasă (reclamații), Administratorul va prelucra și stoca, în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului, Regulamentul general privind protecția datelor (denumit în continuare GDPR), datele sale cu caracter personal în următorul domeniu de aplicare: nume, prenume, adresă, e-mail, număr de telefon

 

Bazele juridice pentru prelucrarea datelor cu caracter personal sunt executarea unui contract la care cumpărătorul este parte, în conformitate cu articolul 6 alineatul (1) litera (b) din GDPR.

 

Categorii de destinatari/receptoare de date cu caracter personal

 

Principalul se angajează să nu divulge datele cu caracter personal ale cumpărătorului către alte entități decât următorii operatori/controlieri:

  1. transportatorului contractual ales de cumpărător în formularul de comandă, în scopul livrării bunurilor. Lista transportatorilor este: Zásilkovna, GLS , PPL. Datele vor fi furnizate în următorul domeniu: nume, prenume, adresă, e-mail, număr de telefon;
  2. operatorului portalului Heureka.cz în scopul generării și trimiterii chestionarelor de satisfacție a achizițiilor în cadrul programului Verified by Customers, în care este implicat magazinul online. Temeiul juridic al prelucrării în acest caz este interesul legitim al operatorului, în conformitate cu articolul 6 alineatul (1) litera (f) din GDPR, care constă în determinarea gradului de satisfacție al cumpărătorului cu privire la achiziția de la operator. Trimiterea chestionarelor se referă la toți cumpărătorii care nu au refuzat trimiterea de comunicări comerciale în sensul articolului 7 alineatul (3) din Legea privind anumite servicii ale societății informaționale (nr. 480/2004 Coll.) și se efectuează după fiecare achiziție de pe magazinul online. Operatorul portalului Heureka.cz are dreptul de a utiliza adresa de e-mail trimisă numai în scopul generării și trimiterii unui chestionar de satisfacție în sensul Termenilor și condițiilor programului Verified by Customers disponibil AICI. Cumpărătorul se poate opune în orice moment trimiterii de chestionare prin e-mail în cadrul programului Verified by Customers prin respingerea altor chestionare utilizând link-ul din e-mailul cu chestionarul. În cazul unei obiecții, chestionarul nu va mai fi trimis cumpărătorului.
  3. operatorului portalului zbozi.cz, care este Seznam.cz, a.s., în scopul generării și trimiterii chestionarelor de satisfacție a clienților. Temeiul juridic al prelucrării în acest caz este interesul legitim al operatorului în conformitate cu articolul 6 alineatul (1) litera (f) din RGPD, care constă în determinarea satisfacției cumpărătorului cu privire la achiziția de la operator. Trimiterea chestionarelor se referă la toți cumpărătorii care nu au refuzat trimiterea de comunicări comerciale în sensul articolului 7 alineatul (3) din Legea privind anumite servicii ale societății informaționale (nr. 480/2004 Coll.) și se efectuează după fiecare achiziție pe magazinul online. Operatorul portalului zbozi.cz are dreptul de a utiliza adresa de e-mail furnizată numai în scopul generării și trimiterii unui chestionar de satisfacție în sensul Termenilor și condițiilor disponibile AICI. Cumpărătorul se poate opune în orice moment trimiterii chestionarelor prin e-mail prin respingerea chestionarelor ulterioare utilizând link-ul din e-mailul cu chestionarul. În cazul unei obiecții, chestionarul nu va mai fi trimis cumpărătorului. d) către emitentul cardului de credit în cazul plății cu cardul de credit, în scopul unei posibile excepții TRA (Transaction Risk Analysis) pentru a permite un proces de cumpărare mai simplu și datorită interesului legitim al vânzătorului de a procesa tranzacția, prin care datele pot fi furnizate în următorul domeniu: nume, prenume, e-mail, număr de telefon, adresă de facturare, adresă de livrare.

 

Perioadă de stocare

 

Datele cu caracter personal vor fi stocate de operator pentru perioada necesară executării contractului (procesarea comenzii, preluarea și livrarea bunurilor) și pentru perioada de garanție legală (24 de luni de la primirea bunurilor) sau pentru perioada de garanție contractuală prevăzută.

 

Acumpărătorul recunoaște că administratorul este obligat, în conformitate cu articolul 31 din Legea contabilității (nr. 593/1991 Coll.), să păstreze documentele contabile și înregistrările contabile (facturile) pentru o perioadă de 5 ani începând de la sfârșitul perioadei contabile la care se referă (de exemplu, dacă achiziționați bunuri în cursul anului 2024, factura trebuie păstrată până la sfârșitul anului 2029). De asemenea, administratorul este obligat, în conformitate cu articolul 47 din Legea privind administrarea fiscală (nr. 337/1992 Coll.) de a păstra factura timp de 3 ani de la sfârșitul perioadei fiscale în care a apărut obligația fiscală aferentă facturii (de exemplu, dacă achiziționați bunuri în cursul anului 2024, factura trebuie păstrată până la sfârșitul anului 2027 în scopul procedurilor fiscale). Factura conține următoarele date personale: nume, prenume și adresă.

 

Dacă vânzătorul este plătitor de TVA, atunci cumpărătorul recunoaște, de asemenea, că administratorul este obligat, în temeiul articolului 35 din Legea privind taxa pe valoarea adăugată (nr. 235/2004 Coll.), să păstreze documentele fiscale timp de 10 ani de la sfârșitul perioadei fiscale în care a avut loc tranzacția (adică, dacă achiziționați bunuri în cursul anului 2024, factura trebuie păstrată până la sfârșitul anului 2034). Documentul fiscal conține următoarele date personale: nume, prenume și adresă.

 

Drepturile cumpărătorului în legătură cu datele cu caracter personal

 

Cumpărătorul recunoaște în continuare că, în conformitate cu articolele 15-21 din GDPR, are dreptul la:

    .
  1. să acceseze datele cu caracter personal, care constă în dreptul de a obține confirmarea din partea operatorului dacă datele cu caracter personal care îl privesc sunt sau nu prelucrate și, în caz afirmativ, dreptul de a obține acces la aceste date cu caracter personal și la informațiile definite la articolul 15 din GDPR;
  2. dreptul la rectificarea datelor cu caracter personal inexacte care îl privesc și, ținând seama de scopurile prelucrării, cumpărătorul are dreptul la completarea datelor cu caracter personal incomplete, inclusiv prin furnizarea unei declarații suplimentare în conformitate cu articolul 16 din RGPD;
  3. dreptul la ștergere ("dreptul de a fi uitat"), care constă în ștergerea de către operator, fără întârzieri nejustificate, a datelor cu caracter personal privind cumpărătorul de îndată ce acestea nu mai sunt necesare în scopul executării contractului, cu excepția cazului în care există un alt motiv legal pentru prelucrarea lor ulterioară;
  4. la restricționarea prelucrării datelor cu caracter personal în cazurile definite la articolul 18 din GDPR;
  5. la portabilitatea datelor în condițiile articolului 20 din GDPR;
  6. să se opună prelucrării datelor cu caracter personal în conformitate cu articolul 21 din GDPR.

 

Controlorul furnizează cumpărătorului, la cerere, informații cu privire la măsurile luate în fiecare caz în termen de o lună de la primirea cererii.

 

În caz de îndoială cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, cumpărătorul are dreptul de a contacta Autoritatea pentru protecția datelor, care este autoritatea de supraveghere în acest domeniu, și de a depune o plângere la aceasta.

Dispute Resolution

Disputele dintre vânzător și cumpărător vor fi soluționate de instanțele ordinare.

 

În temeiul Legii privind protecția consumatorilor (nr. 634/1992 Coll.), cumpărătorul are dreptul la o soluționare extrajudiciară a unui litigiu rezultat dintr-un contract de consum. Autoritatea cehă de inspecție comercială este entitatea autorizată să soluționeze litigiile pe cale extrajudiciară. Informații suplimentare sunt disponibile pe site-ul www.coi.cz.

 

Reglementarea extrajudiciară a unui litigiu de consum se inițiază exclusiv la cererea cumpărătorului și numai dacă litigiul nu a fost soluționat direct cu vânzătorul. Cererea poate fi depusă în termen de cel mult 1 an de la data la care cumpărătorul și-a exercitat pentru prima dată dreptul, care face obiectul litigiului, cu vânzătorul.

 

Cumpărătorul are dreptul de a iniția soluționarea extrajudiciară a litigiilor online prin intermediul platformei ODR disponibilă pe site-ul ec.europa.eu/consumers/odr.

 

Cumpărătorul poate, de asemenea, să contacteze dTest, o.p.s. pentru consiliere cu privire la drepturile sale de consum prin www.dtest.cz/poradna sau sunând la 299 149 009.

 

Supravegherea respectării obligațiilor în temeiul Legii privind protecția consumatorilor (nr. 634/1992 Coll.) este efectuată de (www.coi.cz).

Reclamațiile cumpărătorilor sunt gestionate de vânzător prin intermediul adresei electronice obchod@biju.cz. Informațiile privind gestionarea reclamației vor fi trimise la adresa electronică a cumpărătorului.

Alte

Rechemarea echipamentelor electrice și a altor produse

 

Dacă Vânzătorul vinde bunuri care fac obiectul preluării echipamentelor electrice și a altor produse, atunci se aplică următoarele:

 

Vânzătorul trebuie să asigure preluarea echipamentelor electrice din gospodării și colectarea separată a deșeurilor electrice, a bateriilor și acumulatorilor în conformitate cu legislația relevantă.

 

Cumpărătorul are dreptul să predea echipamentul electric vechi atunci când achiziționează echipament electric nou similar sau baterii sau acumulatori la sediul vânzătorului. De asemenea, cumpărătorul are dreptul să returneze echipamentul electric, deșeurile electrice sau bateriile sau acumulatorii la punctele de colectare desemnate pentru colectarea deșeurilor respective în municipalitatea relevantă.

 

Vânzătorul organizează, de asemenea, preluarea gratuită a echipamentelor electrice din gospodării direct în gospodărie dacă cumpărătorul comandă bunuri de tip și utilizare similare. Preluarea se aplică echipamentelor electrice în numărul corespunzător bunurilor comandate.

 

Echipamentele electrice, deșeurile electronice, bateriile sau acumulatorii nu trebuie să fie eliminați împreună cu deșeurile mixte, ci trebuie să fie depozitați în locuri desemnate, și anume centre de colectare sau puncte de preluare, precum cele enumerate mai sus. Echipamentele și deșeurile în cauză vor fi utilizate ulterior pentru a produce echipamente noi. Substanțele periculoase și nocive din aceste echipamente și deșeuri pot dăuna mediului sau sănătății umane.

 

Dispoziții finale

 

Alte aspecte care nu sunt specificate în prezentul document sunt reglementate de Codul civil (nr. 89/2012 Coll.), de Legea privind protecția consumatorilor (nr. 634/1992 Coll.) și de alte acte legislative, cu modificările ulterioare.

 

Acordul și aspectele conexe sunt reglementate de legislația cehă.

 

Sunt excluse modificările termenilor și condițiilor într-o altă formă decât cea convenită reciproc în scris. Contractul de cumpărare, inclusiv termenii și condițiile, este arhivat de vânzător în format electronic, fără posibilitatea de accesare de către cumpărător. Cu toate acestea, Cumpărătorul va primi toate documentele care, conform legii, trebuie să fie în formă de text prin e-mail, prin care Cumpărătorul va avea acces permanent la documentele neschimbate.

Vă recomandăm să salvați aceste documente, în special formularul de comandă și termenii și condițiile, pentru utilizare ulterioară.

 

Aceste termeni și condiții intră în vigoare începând cu 16.01.2025.

Aceste termeni și condiții au fost elaborate de dTest, o.p.s. Prin acceptarea lor, vânzătorul a intrat voluntar în sistemul de "îmbunătățire a calității termenilor și condițiilor comerciale", al cărui scop este de a face termenii și condițiile comerciale mai clare și mai simple, de a îmbunătăți relația dintre consumator și antreprenor și de a garanta în mod clar termenii și condițiile comerciale pentru cumpărător - consumator. Eticheta dTest Termeni și condiții acordată este valabilă de la 15.01.2025 la 14.01.2026.   În cazul în care aveți întrebări cu privire la acești Termeni și condiții sau în caz de nemulțumire față de comportamentul operatorului, ne puteți contacta telefonic la linia de consiliere dTest: 299 149 009, electronic prin trimiterea unei întrebări la www.dtest.cz/spotrebitelska-poradna sau în scris la: dTest, o.p.s., Černomořská 419/10, 101 00 Praga 10.

 

Grafický návrh vytvořil a nakódoval Shoptak.cz